Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

fredag 30. oktober 2009

Jaktlue og lapp til teppealongen

Jaktlue strikka av DSA sitt Sterk. Deilig garn, men det snurrer litt når man strikker med det. Ikke noe å grine på nesa av, men jeg la da merke til det ;o) Men det veies opp av hvor deilig og mjukt garnet er, ypperlig til en sånn type lue. Oppskrift på lua fant jeg i boka Varmekilder av Grete Letting, en bok jeg fikk i "oppstartgave" i Hobbyklubben en gang for ca 4 år siden (ja, jeg er medlem enda!) Lua kan fint brettes opp til vanlig lue, eller trekkes over nesa om været er ekstra surt og kaldt.
Og hvis noen skulle lure; Nei, jeg har ingen bankran-planer eller andre planer med kriminell adferd! Sånn bare for å ha sagt det... ;o)

Og teppealongen på Projo turer og går enda, og jeg henger fremdeles med. Såvidt. Alltid i siste lita, men dog innenfor fristen. Det er det viktigste. Ikke en gang hatt denne i vann, sjøl om det faktisk er to dager siden jeg strikka den! Jeg har allerede meldt meg på flere Projo- alonger med oppstart i januar- masse fine alonger som er artige å være med på :o) Og da får man jo dette berømte sparket der sola aldri skinner ;o)

Siden det var ei som lurte på å bestille ei sånn lue, legger jeg ut en link til fargekartet som To Damer har, trykk enten HER eller på bildet av det lilla garnet under her- så kommer du rett dit.

16 kommentarer:

Hanne sa...

Så flott og praktisk lue. Sikkert veldig god og varm når vinteren biter i kjaken og haka.
God helg!

Bestemor Drillo sa...

Dette var lue for kalde dager!
Jeg tror at srikkepinnene hos deg er rødglødende;) Det er så praktiske og fine ting du lager!
Ha en god helg! Klem!

Tovepia sa...

Skikkelig god luemodell!
Ha en fin fredagskveld og klem;)

Pinnepenn sa...

Kjekk lue, og fin. Flott lapp og. Ønsker dere en fin fin helg!

hisae sa...

Flott jaktlue, ser god og varm ut

LivM sa...

Skikkelig varm og god lue du har strikket!

mimouna sa...

Praktisk og god lue i deilig garn. Jeg henger også såvidt med på diverse alonger, nistrikker på oktoberpulsvarmerne mine nå. Tror jeg skal ta alongfri neste år.

Ha en god helg!

MonjaHelene sa...

Hei!
Den luen der så kjempepraktisk ut og deilig og varm.Selger du de ?
Og går det an å ønske seg en farge ?
Jeg må ha meg en god varm lue til morgenturene med hunden,kjenner det er betraktelig kaldere om nebbet blitt.
Ellers mange takk for den lille reklame"snutten" du har for vaskemiddelet.Det var kjempesnillt:)
Ha en deilig helg !:)

Tussi sa...

Hei på deg.
Den lua må vel være midt i blinken, både som jaktlue og ellers, nå som det definitivt er vinter - i hvert fall her i nord!
Ha ei god helg :-)

Bodil sa...

Det var jo ei super jakthue!

Sylvia sa...

Hallo!!
STERK garnet som snurrer??? Hm, har ikke lagt så merke til det, jeg. Nå er det Mirasol jeg strikker med i helga, og det er like nydelig. Men så var det en flis på Knit-pro pinnen min, og grrrr...da kom jeg ikke videre i går kveld, og måtte strikke med Kid-silk garnet....jada, masse på gang på en gang her, vettu!!
Ikea-turen deres høres ut som når mannen er med og vil fort hjem. Ellers er det han som er fryktelig treig når vi er på kjøkkenavdelingen der, og jeg må tilbake fra rammeavdelingen for å finne ham. Men ellers kan vi bruke TIMER på Ikea, som også inkluderer spising, nam nam.
God helg til deg og din lille familie. Klem

Bitt@mi sa...

Den lua i Sterk så kjempegod ut - og er enig i at garnet er kjempemykt!
Flott lappe - har du snart nok til et teppe nå?
Ha en flott søndag til dere begge!

Jannickes Hjemmekos sa...

Flott lue - du er flink, Elin. Jeg har ramlet av alongene jeg har vært med på for leeeeenge siden (titter litt flau i gulvet...) Ønsker deg en fin kveld. I kveld skal vi se filmen på NRK1 - den skal visst være bra. Klem fra Jannicke

X sa...

Den lua var knall.

Elins Strikkeri sa...

Flott jaktlue den ser varm og god ut og i tillegg fin:))

Unknown sa...

Ja det var en herlig hjelm. Den "lyser" varm og god - og fin fasong var det også;)
Ha en koz ettermiddag/kveld.
Hilsen Ingrid