Jeg har en livsenergi av en annen verden, og har stooort hjerte for håndarbeid og annet som er moro!
Velkommen!
Sitt gjerne ned og ta en prat.... Kaffe?? Te??

fredag 9. oktober 2009

Strikk, strikk & tov og nok en ufo- landing

Babyvotter uten tomler fra Nøstebarn -av restegarn. Jeg strikka ei snor og sydde på, så vottene ikke mistes så lett. De var superenkle og raske og strikke.
Strikke ei snor? Enkelt. Her har du en beskjeden oppskrift;
Legg opp to masker, strikk disse to rett på første pinne.
Heretter skal du ikke snu arbeidet, men skyv maskene til den andre enden av pinnen, legg tråden bak- og strikk maskene rett. Fortsett sånn til ønsket lengde, og avslutt med å strikke de to maskene sammen. Klipp tråden, og trekk den gjennom. Ikke fest de løse trådene på snora, disse bruker du til å sy den fast til vottene.
Ønsker du tykkere snor øker du maskeantallet. UFO- LANDING NR 2 (av 6) ER GJENNOMFØRT! Lua er endelig ferdig, og den blei forsåvidt vellykka.

Og siden de kalde blå har inntatt gradestokken, var det bare å finne fram kurven med PT3 garn så noen votter kunne se dagens lys. Ingen spesiell mottaker, så disse skal selges :o)
Sjekk salgsbloggen min, jeg legger de ut der etterhvert. Så har det blitt et par vinvesker. Mønster blei til underveis, og blei skikkelig julete. Denne er forresten mitt bidrag til fargealongen på Projo, månedens farge er grå...
Mulig jeg skal sy på noe stæsj på denne, må høre med den som bestilte disse to hva vedkommende ønsker...
Så har jeg strikka noen Babybooties som jeg syns blei litt for store til navnet, så de kasta jeg inni vaskemaskinen sammen med det andre jeg skulle tove- og vips! så blei størrelsen som den skulle og tøflene blir også mye varmere. Sånn- det var det jeg har hatt tid til å gjøre ferdig den siste tida, fremdeles jobbes det jevnt og trutt(?) med oppussinga. Nå har vi iallefall fått installert ny vedovn- så nå har vi det VARMT og GODT!
Riktig god helg til alle dere som er innom bloggen min!
Klem fra Elin

20 kommentarer:

Havfruen sa...

Som du produserer:) Stadig like imponert jeg da. Flott lue...skal gå inn på salgsbloggen din. Her blåser det slik at jeg har begynt med øreklaffer. Lue må til snart.
Ha ei riktig god helg Elin og klem fra meg.

Tovepia sa...

Sannelig var det mye flott her!! Lua di var super! Har selv strikket ei slik snor, det er smart!
Flotte vinflaske skjulere!
Kos deg idag, det er fredag!!
Klem fra meg;)

strikkedilla sa...

Så masse flott. Og takk for superfin ide på luesnor.Ønsker deg en fin helg

LivM sa...

Så flittig du har vært da. Her var det mange flotte ting!

MayM sa...

Så mye fint du har strikket og tovet. Lua er jo bare helt herlig. Ps. sender deg loddbok i morgen :)

Bestemor Drillo sa...

Å så mye fint! Takk for at du gir tips om ting som gamle damer ikke har tenkt på,t.ex snora på vottene!
Du er jo rene strikkefabrikken! JEG ER IMPONERT med strek under;)
Ha en koselig helg!klem

Emme sa...

Kjekt å se du strikker snorer, pleier gjøre det på de minste hentesettene for de blir så mye mykere.
Henger meg på de andre her mht produktivitet, du er flink og kjapp :0)Slike vinposer er jo ypperlig å gi bort til jul også!

Anonym sa...

Jøss! Imponerende produksjon! Lua var knallfin:-)

Unknown sa...

Jøss her går det unna, flette ting du har lagd igjen.

Bitt@mi sa...

For en fart du har for tiden:-) Gjetter på at dere bare sitter og strikker i nysofaen nå:-) Koselig det...
Masse flott du har laget nå, vinveska med julemotiver på var bare kjempejulete:-)
Ha ei fin helg!
Klem!

Pinnepenn sa...

Oi, så produktiv du har vært, også så fint som det blir. :)

Hanne sa...

Utrolig mye fint du har laget :) Du er kjempe flink til å gjøre ferdig UFOer :) Ønsker deg ei riktig god helg :)

Bodil sa...

Du har jammen fått strikka mykje i det siste. Flotte ting, alt saman :)

Birgitta sa...

Hej!
Har tittat runt lite hos dej och sett vad mycket fint du gjort. Du är så flink.
Önskar dej en skön och trevlig helg.
Kramar till dej.
Birgitta

Velkommen til min kreative verden sa...

Her var det mye fint innen strikking. Lua di med fletter var bare så lekker: )

organic-lizzi sa...

Masse fint du produserer da:-))
Har aldri skjønt hvordan strikk kan bli snor.. Takk for tipset..
Fortsatt fiiin helg fra Randi

Sylvia sa...

Jammen har det ikke landet er UFO inne hos meg nå også. Deilig å få gjort ferdig, phu....og kan brukes med en gang!
masse fint du har laget. Vinvesker er den ideelle gave!
Kos deg videre. Klem

Sylvia sa...

Hallo
En liten utfordring til deg i bloggen min, om du har tid........

Gørill sa...

Her var det mye flott toving!
Men aller best likte jeg de små babyvottene! Artig med garn med lange fargeskift synes jeg.

Calalilja sa...

Hei, så mye fint du lager! Jeg elsker ting som er tovet! Hvilket garn har du brukt på baby-vottene og baby bootiesene? Så nydelig med sånn myk overgang i fargene:) Har lett, men finner ikke sånt garn som kan toves, så hadde blitt veldig takknemlig for svar:)